Sylwia Szablak

autor biogram dyplom

Kwiat paproci

Świat współczesny jest pozbawiony stałych punktów oparcia, zdecentralizowany, rozedrgany. Do obecnego stanu rzeczy przyczyniło się, w dużej mierze, wynalezienie Internetu. Cykl prac Kwiat paproci to próba odszukania pierwotnej jedności świata w naturze. Udaję się w tym celu na Kurpie, do Puszczy Zielonej. Doświadczenie cywilizacji sprawia jednak, że powrót do natury okazuje się niemożliwy.

 
Puszcza

Aplikacja internetowa Puszcza ma na celu przekazanie ducha kultury kurpiowskiej. Kurpie, którzy z racji swoich zajęć spędzali dużo czasu w lesie, nawoływali się śpiewem, prowadząc muzyczny dialog. Gracz, poruszając się po puszczy za pomocą bohatera, może podążać za źródłem śpiewu, zdobywać informacje na temat pieśni oraz wchodzić w interakcję z innymi graczami. Puszcza przybiera formę gry komputerowej typu „otwarty świat”, co oznacza, że użytkownik dowolnie, bez liniowej narracji, odkrywa świat gry. Forma aplikacji internetowej pozwala na dotarcie z kulturą kurpiowską do szerokiej grupy odbiorców.

(ur. 1990)
Studia na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie (2009–2016). Stypendium Rektora ASP dla najlepszych studentów (2011/12, 2014/15). Zajmuje się grafiką artystyczną, malarstwem, projektowaniem internetowym. Uczestniczka warsztatów Slow Commute, Berlin (2014) oraz wystaw: Poster Festival, Lublana (2011); Skłonności do ostrości, Legnica (2011) i Helsinki (2013); Miesiąc grafiki warszawskiej, Lublin (2014); Litography, Forno di Zoldo (Włochy, 2015). Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za wybitne osiągnięcia w twórczości artystycznej (2014).