Paulina Mazoń

autor biogram dyplom

Moja praca magisterska to obszerny projekt scenografii, grafik i projektów postaci do niezrealizowanego filmu fabularnego Benefis Eugeniusza Bodo, do którego scenariusz napisał Janusz Anderman.

Zaprojektowałam scenografię bardzo różnych i oddalonych od siebie w rzeczywistości przestrzeni, takich jak warszawskie i lwowskie centra życia artystycznego, łagier w Kotłasie oraz więzienia w Ufie i Moskwie, zakładając, że z powodów produkcyjnych film byłby realizowany w Polsce, głównie w okolicach Warszawy.

Po ukończeniu pracy nad dyplomem z dużym zainteresowaniem porównywałam swoje pomysły z koncepcją twórców wchodzącego wtedy do emisji serialu Bodo na podstawie scenariusza Piotra Derewendy i Domana Nowakowskiego, również opowiadającego o życiu Eugeniusza Bodo – ikony polskiego kina i rewii międzywojennej.

(ur. 1989)
Studia na Wydziałach Architektury Wnętrz (I st., 2008–2012) i Scenografii (II st., 2012–2016) ASP w Warszawie oraz na Uniwersytecie w Granadzie (Erasmus, 2010/11). Praktyki w pracowniach architektonicznych: WWAA, Marcin Kwietowicz, Sojka&Wojciechowski oraz na warsztatach dla studentów PWSFTiTv w Łodzi organizowanych przez dr Ewę Braun. Autorka scenografii do studenckich etiud i filmów dyplomowych oraz niezależnych filmów krótkometrażowych. Współpracowała przy realizacji filmów fabularnych, m.in. Jestem mordercą i No panic, with a hint of hysteria, oraz spektaklu Teatru TV Karski.